Practice makes perfect


Wonder what will happen with the handwriting in the future?

11 kommentarer:

lili scratchy sa...

you're too kind with me,I'm going to have a head like a pumpkin!!
thank you so much for all your great & friendly commentaries.
have a good evening!!

med nål och tråd sa...

vadå handstil? Du menar väl typsnitt?

Gracia sa...

I adore books like these. I have one on grammar tips for children from recent travels.

Here's to practice making things perfect!

Pia Johansson sa...

Roligt att se, så fint. Min dotter vill lära sig skriva skrivstil, kanske borde introducera henne till en sån här bok!

●• Thereza sa...

ohh beautiful! i have a wonderful calligraphy book i got from the carboot sales a while back :)

Josefin sa...

Vackert!

marie-louise sa...

Hej du Nål och Tråd,
jo jag menade faktiskt handstil. Det här var liksom en gammal bok för småskolan som visade riktig skrivstil. Men visst skulle det fungera som ett snyggt typsnitt oxå:)

Jag tänkte mest på om det är några barn och unga som orkar lägga ner den möda som ju faktiskt krävs för att utveckla en riktigt driven skrivstil.
Det är ju himla intressant med det handskrivna,för det är ju så personligt, eller hur?!

TantMossig sa...

Hej

Vilka underbara saker du gör!
Så originellt och roligt. Jag följer din blogg med stort intresse.

kram T

Camilla Alvén sa...

Bra fråga! Förmodligen kommer den att försvinna, mina barn fick lära sig "skönskrivning" i lågstadiet men nu skriver alla på datorer.

Ha en skön helg
Kram

Alexandra Hedberg sa...

ja, jag minns hur man kämpade med de där raderna md handstil... Shit - har jag blivit såååå gammal?

Kickcan & Conkers sa...

I love this kind of book too. As for the handwriting, i'm not very optimistic, if it's like youngsters' spelling, in France at least.